شیک ترین و جذاب ترین فریم عینک طبی مطابق با فرم صورت خانم ها و آقایان خوش استایل

انتخاب فریم جدید برای عینک طبی تجربه‌ای سرگرم‌کننده و فرصتی برای بازی با استایل شخصی شما است. بااین‌حال، گاهی انتخاب بهترین فریم عینک طبی کاری به‌شدت دشوار می‌شود. البته، نباید فراموش کنید که در انتخاب فریم عینک طبی هیچ درست و غلطی وجود ندارد. شما باید فریم‌های مختلف را بررسی و امتحان کنید تا بهترین آن‌ها را پیدا کنید. با وجود این، هنگام انتخاب فریم عینک باید چند نکته‌ی مهم و کلی را در نظر داشته باشید. در این مقاله، این نکات را می‌خوانید.

تعیین لنز عینک

قبل از خرید عینک طبی در هر مدل و طرحی، باید بدانید که چشمان شما به چه لنز و شیشه‌ی عینکی نیاز دارد. انواع مختلف لنزهای عینک طبی می‌توانند مشکلات بینایی متفاوتی را حل کنند. انتخاب این لنزها می‌تواند بر مدل فریم انتخابی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، لنزهایی که مناسب چشم‌های آستیگمات هستند، با لنزهایی که جهت حل مشکل نزدیک‌بینی به کار می‌روند، تفاوت دارند. لنزهای چندکانونی که جهت حل مشکل پیرچشمی استفاده می‌شوند نیز با این دو لنز متفاوت هستند.

برای تعیین لنز مناسب چشم خود باید از چشم‌پزشک یا اپتومتریست کمک بگیرید. او می‌تواند با توجه به معاینات چشم‌پزشکی، بهترین نوع لنز و عینک طبی را به شما معرفی کند. پس از اینکه نمره‌ی چشم شما مشخص شد، می‌توانید به مسائل زیبایی‌شناختی برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی فکر کنید.

انتخاب شکل فریم عینک

فریم عینک مناسب خانم‌ها

برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی که به شما ظاهری شیک می‌دهد، باید به شکل فریم و تناسب آن با صورت خود توجه کنید. به این منظور، باید ابتدا شکل صورت خود را بشناسید و متوجه شوید که فرم صورت‌تان در کدام دسته قرار می‌گیرد. به طور کلی، فرم صورت افراد یکی از این اشکال است:

  • صورت مربعی‌شکل: افراد با صورت مربعی‌شکل، پیشانی و چانه‌ای پهن و فکی زاویه‌دار و پهن دارند.
  • صورت گرد: پیشانی، گونه‌ها و چانه افراد با صورت گرد، طول و عرضی یک اندازه دارد و خطوط گونه و فک آن‌ها نیز نرم است.
  • صورت قلب‌شکل: پیشانی این افراد پهن، چانه آن‌ها باریک و گونه‌هایشان برجسته است.
  • صورت‌ الماسی‌شکل: افراد با صورت الماسی‌شکل، پیشانی و چانه‌ی باریک، گونه‌های پهن‌تر و پُرتری دارند.
  • صورت بیضی‌شکل: کسانی صورت آن‌ها بیضی‌شکل است، پیشانی و چانه‌ی باریک، گونه‌های بلند و پهن و خط فکی خمیده و ظریف دارند.
  • صورت مثلثی‌شکل: پیشانی این افراد باریک و خط فک و چانه‌شان پهن است.

صورت شما تقریبا به یکی از این اشکال است اما نباید فراموش کنید که شکل دقیق صورت هر فرد مختص خود اوست و چهره هیچ‌کس دقیقا به شکل قلب، دایره، مربع یا سایر اشکال هندسی نیست. در واقع، صورت بیشتر افراد ترکیبی از چند شکل مختلف است. البته، این برای کسانی که به دنبال بهترین فریم عینک طبی هستند، خبر خوبی است چون بر این اساس، بسیاری از مدل‌های مختلف فریم عینک روی تمام فرم‌های صورت عالی به نظر می‌رسند.

کدام مدل فریم برای کدام فرم صورت مناسب است؟

بعد از اینکه فرم صورت خود را مشخص کردید، نوبت به انتخاب بهترین فریم عینک طبی می‌رسد. در ادامه، فریم‌های مناسب برای انواع فرم صورت را می‌خوانید. فراموش نکنید که این قواعدفقط نکاتی هستند که به شما کمک می‌کنند تا ویژگی‌های صورت خود و مدل فریم عینک را متعادل کنید. برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی که متناسب با صورت شماست، باید ابتدا مدل‌های مناسب آن را بررسی و امتحان کنید تا به بهترین و مناسب‌ترین فرم از نظر خودتان برسید.

فریم عینک برای صورت‌های مربعی‌شکل

بهترین فریم عینک طبی

کسانی که چهره‌ای به این شکل دارند باید به دنبال فریم‌های گرد و ظریف‌تر باشند که از استخوان‌های گونه‌هایشان پهن‌تر باشد و در عین حال، متناسب با طول و عرض صورتشان باشد. اشکال فریم عینک طبی که به این افراد پیشنهاد می‌شود، عبارت‌اند از:

  • فریم‌های گرد؛
  • قاب‌های بیضی‌شکل؛
  • فریم‌های رنگی.

فریم عینک برای صورت‌های گرد

هنگام انتخاب عینک برای صورت‌های گرد باید سراغ فریم‌هایی بروید که حدود چهره را مشخص می‌کنند. عینک‌های برجسته و زاویه‌دار با خطوط یکدست چنین خصوصیتی دارند. فریم‌هایی که به افراد با صورت‌های گرد پیشنهاد می‌کنیم، عبارت‌اند از:

  • فریم‌های مستطیلی‌شکل؛
  • قاب‌های زاویه‌دار و هندسی؛
  • فریم‌های دارای قوس و کشیدگی به سمت بالا مانند فریم‌های گربه‌ای.

فریم عینک برای صورت‌های قلبی‌شکل

برای یافتن بهترین فریم عینک طبی برای صورت‌های قلبی‌شکل، باید سراغ فریم‌هایی با ظاهر متضاد شکل این صورت‌ها بروید. به دنبال فریم‌هایی باشید که دنباله‌دار یا کمی پهن‌تر از پیشانی هستند و پایه‌هایی گرد برای متعادل کردن و تکمیل ویژگی‌های چهره دارند. بهترین مدل‌های فریم برای چهره‌های قلبی‌شکل به این ترتیب هستند:

  • فریم عینک خلبانی؛
  • قاب‌های مستطیلی یا بیضی‌شکل؛
  • فریم‌های گرد.

فریم عینک برای صورت‌های مثلثی‌شکل

برای استفاده از ویژگی‌های چهره‌ی مثلثی‌شکل و افزودن کنتراست به آن، به دنبال فریم‌هایی باشید که با تضادهای بالا و پایین صورت‌تان بازی می‌کنند و شکل‌های گرد و زاویه‌دار را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. فریم‌هایی با این خصوصیات عبارت‌اند از:

  • فریم مدل ابرویی؛
  • قاب عینک خلبانی؛
  • فریم‌های گربه‌ای.

فریم عینک برای صورت‌های بیضی‌شکل

انواع فریم عینک مطابق فرم صورت

بهترین فریم عینک طبی برای صورت‌های بیضی‌شکل، فریمی است که به تعادل طبیعی فریم و چهره کمک می‌کند و به انحناهای ظریف صورت فرد زاویه می‌دهد. برای چهره‌هایی به شکل بیضی، به دنبال فریمی باشید که به اندازه‌ی پهن‌ترین بخش‌های صورت شما که معمولا اطراف ناحیه‌ی چشم است، عریض باشد و به ویژگی‌های صورت شما کنتراست خاصی می‌بخشد. فریم‌های مناسب برای چهره‌های بیضی‌شکل عبارت‌اند از:

  • فریم‌های مربعی یا مستطیلی‌شکل؛
  • قاب‌هایی با اشکال هندسی؛
  • فریم‌های عینک مدل ابرویی.

فریم عینک برای صورت‌های الماسی‌شکل

برای چهره‌هایی که به شکل الماس هستند، باید قاب‌های عینکی تهیه کنید که توجه همه را به چشمان شما جلب می‌کنند و در عین حال، با زوایای صورت کنتراست اندکی دارند. فریم‌های منحنی با خطوط ظریف به‌ویژه برای چهره‌های الماسی‌شکل بهترین گزینه هستند. به افرادی که صورت‌های الماسی‌شکل دارند، چنین فریم‌هایی را پیشنهاد می‌کنیم:

  • فریم‌های بیضی‌شکل؛
  • قاب‌های عینک مدل گربه‌ای یا ابرویی؛
  • فریم‌های گرد.

فریم عینک برای سایر اشکال و ویژگی‌های چهره

ممکن است که چهره شما علاوه بر آنچه توضیح دادیم، ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد که آن ویژگی‌ها در تعیین بهترین فریم عینک طبی نقش مهم‌تری دارند. بر این اساس، فریم‌هایی که برای سایر ویژگی‌های چهره مناسب هستند، عبارت‌اند از:

  • فریم عینک برای چهره‌های کوچک‌تر: برای ایجاد تناسب میان فریم عینک و چهره‌ی چنین افرادی باید فریم‌هایی را انتخاب کرد که به اندازه‌ی عرض یا کمی پهن‌تر از صورت آن‌ها هستند. معمولا فریم‌هایی با عرض لنز ۵۰ تا ۵۲ میلی‌متر و پل بینی ۱۴ تا ۱۶ میلی‌متر برای چنین افرادی مناسب‌تر است. به کسانی که صورت‌هایی کوچکتر دارند، فریم‌هایی مانند مستطیلی، بیضی یا گربه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم که ویژگی‌‌های چهره آن‌ها را تضعیف نمی‌کند و حالت آن را بهبود می‌بخشد.
  • فریم عینک برای چهره‌های کشیده: برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی برای چنین چهره‌هایی باید شکل و مدلی را انتخاب کنید که کنتراست ایجاد می‌کند. فریم‌های مربعی‌شکل، دارای اشکال هندسی یا مدل‌های کشیده‌تر و بزرگتر و فریم‌هایی که دورنگ هستند، برای این چهره‌ها مناسب‌تر هستند.
  • قاب‌های عینک برای صورت‌های پهن یا سر بزرگ: هنگام خرید عینک طبی برای چنین افرادی باید به دنبال فریم‌هایی باشید که کمی پهن‌تر از صورت هستند.
  • فریم عینک برای مردان طاس: چنین آقایانی باید فریم‌هایی انتخاب کنند که شخصیت و استایل آن‌ها را به نمایش بگذارد. فریم‌هایی با خطوط تیز مانند مربع یا اشکال هندسی به چهره‌ی آن‌ها کنتراست خوبی می‌بخشد و قاب‌های عینک مستطیلی یا بیضی به چهره‌ی آن‌ها ظرافت خاصی می‌دهد.
  • فریم با پل کوتاه‌تر: کسانی که پل‌ بینی‌ کوتاه‌تر، استخوان گونه بلندتر یا صورتی پهن‌تر دارند، با فریم‌های عینک دارای پل کوتاه‌تر جذاب‌تر می‌شوند.

اندازه‌ی فریم عینک

بهترین فریم عینک

معمولا اندازه‌های مختلف فریم تمام عینک‌ها در بخش داخلی دسته‌ی آن‌ها نوشته شده است. در برخی از فریم‌ها نیز این اندازه‌ها را پشت پل یا داخل بخش بینی عینک می‌بینید. این اندازه‌ها سه عدد هستند که هر کدام یک مقیاس را نشان می‌دهند. برای اینکه بهتر متوجه این اندازه‌ها شوید، آن‌ها را با حروف «الف»، «ب» و «ج» مشخص می‌کنیم.

عدد سمت چپ اندازه‌های عینک یا همان «الف»، نشان‌دهنده قطر عدسی است. این اندازه، اندازه‌ی پهن‌ترین نقطه از قطر عدسی را نشان می‌دهد که با میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود. عدد سمت راست اندازه‌های عینک یا «ب» نیز اندازه‌ی عرض پل عینک را نشان می‌دهد. این بخش در فاصله‌ی میان دو لنز عینک قرار دارد و روی بینی شما قرار می‌گیرد. این عدد برای انتخاب عینکی مناسب بسیار اهمیت دارد. حرف «ج» هم طول دسته‌های عینک شما را نشان می‌دهد.

برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی باید فقط «الف» و «ب» از عینک قدیمی خود را با عینک جدید مطابقت دهید تا فریم تناسب داشته باشد و با استفاده از آن احساس مشابه با عینک قبلی داشته باشید.

اگر به خرید آنلاین عینک طبی فکر می‌کنید، باید به اندازه‌های آن بیشتر توجه داشته باشید. برای اندازه‌گیری دقیق اندازه‌های فریم عینک خود فقط به یک خط‌کش و آینه نیاز دارید. روبه‌روی آینه بایستید و خط‌کش را در راستای شقیقه‌ی خود نگه دارید. فاصله‌ی میان شقیقه‌های خود را بر حسب اینچ اندازه بگیرید. سپس، مقیاس اندازه‌گیری شده را در ۲۵.۴ ضرب کنید تا از اینچ به میلی‌متر تبدیل شود. حالا بر اساس اندازه‌های صورت‌تان، عرض کلی فریم عینک مورد نظر خود را محاسبه کنید. این اندازه شامل عرض عدسی به علاوه عرض پل عینک خواهد بود.

بهترین رنگ برای فریم عینک

انواع فریم عینک

انتخاب رنگ مناسب برای فریم عینک گاهی دشوار می‌شود چون انتخاب رنگ مناسب یا اشتباه ظاهر شما را کاملا تغییر می‌دهد. در بهترین حالت، فریم باید به رنگی باشد که با رنگ پوست، مو و چشمان شما در تضاد است. بااین‌حال، برای هر یک از این موارد نیز قواعد خاصی را باید رعایت کنید.

هماهنگ کردن رنگ فریم عینک با تناژ پوست

معمولا مردم موقع انتخاب فریم عینک به تناژ و رنگ پوست خود توجهی نمی‌کنند اما این موضوع برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ فریم عینک اهمیت دارد. به طور کلی، تناژ پوست افراد به دو دسته‌ی گرم و سرد تقسیم می‌شود. برای اینکه بدانید تناژ پوست‌تان چیست، مقداری طلا و نقره را در نور روز روی صورت خود نگه دارید. اگر طلا باعث می‌شود که چهره‌ای روشن‌تر پیدا کنید و رنگ پوست شما را تکمیل می‌کند، تناژ پوستی گرمی دارید. در صورتی که نقره ظاهر شما را بهتر می‌کند هم تناژ پوست‌تان سرد است.

هماهنگ کردن رنگ فریم عینک با رنگ مو

فرقی نمی‌کند که به دنبال فریم عینک طبی زنانه یا مردانه باشید، به‌هرحال، یکی از راه‌های انتخاب بهترین فریم عینک طبی با رنگی مناسب هماهنگ کردن آن با رنگ موها است. هر رنگ مو با فریم عینک طبی مردانه یا زنانه به رنگ خاصی هماهنگ‌تر می‌شود و در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را می‌خوانید.

رنگ موی بلوند با تناژ سرد

برای افرادی که موهایی به این رنگ دارند، فریم‌های عینک با رنگ‌های خاکستری، لاک‌پشتی تیره، صورتی، آبی یا بنفش مناسب است. سعی کنید از فریم‌هایی با رنگ‌های طلایی یا زرد پرهیز کنید چون این کار شما را رنگ‌پریده نشان می‌دهد.

رنگ موی بلوند با تناژ گرم

فریم عینک مطابق صورت‌های مثلثی

افرادی که مویی به این رنگ دارند، باید به سراغ فریم‌هایی با رنگ‌های گرم مانند مرجانی، هلویی، قرمز، لاک‌پشتی روشن و کهربایی بروند. فریم به رنگ سبز جنگلی نیز برای کسانی که موی بلوند با تناژ گرم و چشمانی به رنگ سبز یا آبی دارند، مناسب‌تر است.

رنگ‌ موی خرمایی

کسانی که رنگ موی خرمایی با تناژ سرد دارند می‌توانند از فریم‌هایی با رنگ‌های گوناگون استفاده کنند. رنگ‌های سبز با تناژ سرد، بنفش و قرمزهایی مانند یاقوتی و گیلاسی به چنین موهایی می‌آیند. فریم‌های مشکی نیز با این موها جذاب می‌شوند.

آن‌هایی که موهای خرمایی با تناژ گرم دارند نیز بهتر است سراغ فریم‌های طلایی متالیک بروند. رنگ‌های لاک‌پشتی روشن، کهربایی، سفید کرمی و سبز تیره‌تر نیز این رنگ مو را تکمیل می‌کند.

رنگ موی قرمز

موهایی به رنگ قرمز با قاب‌های عینک به رنگ‌های سبز، تیره، لاک‌پشتی، مشکی، قهوه‌ای مایل به قرمز، طلایی، مسی و قرمز تیره‌تر هماهنگ می‌شوند. توجه داشته باشید که رنگ فریم عینک مکمل رنگ موهای شما باشد.

رنگ موی مشکی

موهای مشکی‌رنگ با فریم‌های مشکی‌ یا لاک‌پشتی تیره هماهنگ می‌شوند. اگر تناژ پوست‌تان گرم‌تر است، می‌توانید از رنگ‌های روشن مانند زرد قناری، صورتی تند و سبز لیمویی هم استفاده کنید. کسانی که تناژ پوست سردتر و موهای مشکی دارند هم می‌توانند به داشتن فریم‌های عینک با رنگ‌های سبز تیره یا بنفش‌ تیره و فریمی با سایه‌های نقره‌ای فکر کنند.

رنگ موی خاکستری

این رنگ مو برای داشتن فریم‌هایی با رنگ‌های جسورانه‌تر عالی است. سعی کنید فریمی با رنگ‌های قرمز گیلاسی، آبی اقیانوسی یا سبز جنگلی را امتحان کنید تا متناسب‌ترین‌ آن‌ها پیدا شود. از فریم‌هایی با رنگ‌های زرد یا قهوه‌ای هم دوری کنید چون این فریم‌ها رنگ پوست‌تان را کدر می‌کنند و شما را رنگ‌پریده نشان می‌دهند.

کلام آخر

ایستادن روبه‌روی ویترین عینک‌فروشی و انتخاب بهترین فریم عینک طبی معمولا کاری دشوار و زمان‌بر است. انتخاب فریم بر اساس شکل صورت و اندازه‌های آن یا رنگ پوست و مو کار شما را ساده‌تر می‌کند. در این مقاله، درباره این معیارها توضیح دادیم. شما برای انتخاب بهترین فریم عینک طبی به کدام یک از این معیارها توجه می‌کنید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا