کیف کراس بادی / چگونه باید آن را استایل کرد؟

کیف کراس بادی یک اکسسوری شیک، کاربردی و مطابق با مد روز است که محبوبیت‌ آن روز به روز بیشتر می‌شود. این کیف با بند از روی شانه تا روی باسن کشیده می‌شود. کیف کراس بادی برای کسانی که همیشه در رفت و آمد هستند و به کیفی نیاز دارند که دستانشان را باز بگذارد، مناسب است. با این کیف برای تمام وسایل ضروری خود نیز فضای کافی دارید. در این مقاله، هرآنچه باید درباره‌ی این کیف، نکات مهم برای انتخاب بهترین نوع آن و استایل با کیف کراس بادی بدانید را می‌خوانید.

کیف کراس بادی چیست؟

کیف کراس بادی به کیفی گفته می‌شود که دارای بندی بلند است. این بلند به صورت مورب بخشی از نیم تنه‌ی بالا را فرا می‌گیرد و در کنار پهلوی شما آویزان می‌شود. بند این کیف ممکن است قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را در ارتفاع دل‌خواه خود آویزان کنید. مزیت اصلی کیف کراس بادی این است که دستان خود را هنگام استفاده از آن رها خواهید داشت. در نتیجه، این کیف به کیفی ایده‌آل برای کسانی که بیشتر وقت خود را به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سفر می‌گذرانند، تبدیل می‌شود.

کیف‌های کراس بادی در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف از کیف‌های کوچک و ساده گرفته تا کیف‌های بزرگ و پرزرق‌وبرق تولید می‌شوند. برخی از انواع کیف کراس بادی دارای چندین جیب، زیپ یا محفظه هستند که نظم دادن به وسایل و یافتن سریع‌تر آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. در مقابل، برخی از کیف‌های کراس بادی طراحی مینیمالیستی دارند که باعث می‌شود زیبا و شیک به نظر برسند.

دلیل محبوبیت کیف کراس بادی

یک کیف کراس بادی چرمی

افرادی که دائما در حال حرکت هستند، به این کیف علاقه بسیاری دارند. علت آن هم به مسائل مختلفی مربوط می‌شود.

۱. حمل ساده و راحت

مزیت اصلی کیف کراس بادی این است که حمل راحتی دارد. این کیف به صورت مورب آویزان می‌شود. همین موضوع هم سبب می‌شود که وزن وسایل داخل آن به طور یک‌نواخت توزیع شود. بنابراین، در مقایسه با کیفی که روی یک شانه قرار می‌گیرد، فشار کمتری بر شانه‌ها و کمر وارد می‌کند. علاوه بر این، هنگام حمل کیف دست شما رها و آزاد است تا اگر برای مثال، مجبور هستید با وسایل نقلیه عمومی سفر کنید یا مدام در حال پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حرکت باشید، کارتان ساده‌تر شود.

۲. فضای کافی و نظم‌دهی به وسایل

یک کیف کراس بادی فضای کافی برای حمل تمام وسایل ضروری شما مانند تلفن، کیف پول، کلید، عینک آفتابی و حتی یک بطری کوچک آب دارد. علاوه بر این، بسیاری از کیف‌های کراس بادی دارای چندین جیب و محفظه هستند. بنابراین، می‌توانید وسایل خود را مرتب نگه دارید و به سرعت آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید.

۳. شیک و همه‌کاره

کیف کراس بادی نه تنها کاربردی است، بلکه می‌تواند یک اکسسوری مد روز باشد که استایل شما را تکمیل می‌کند. این کیف در مدل‌ها و از مواد مختلفی ساخته می‌شود. از کیسه‌های PU گرفته تا نوعی پلاستیک، همه قابلیت تکمیل استایلی شیک و بی‌نظیر را دارند. با استفاده از این کیف، می‌توانید ظاهری مینیمال و پرزرق‌وبرق داشته باشید یا کیفی با جزئیات و رنگ‌های چشم نواز انتخاب کنید. علاوه بر این، یک کیف کراس بادی همه کاره است و مناسب موقعیت‌های مختلف، از خرید روزانه گرفته تا شب خواهد بود.

۴. ایمنی

کیف کراس بادی نسبت به سایر کیف‌ها امنیت بیشتری دارد زیرا آن را نزدیک بدن خود آویزان می‌کنید. این کار، دزدی را برای سارقان سخت‌تر می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از کیف‌های کراس بادی دارای زیپ یا سگک هستند که امنیت بیشتری را ایجاد می‌کنند.

نکات مهم برای انتخاب یک کیف کراس بادی خوب

استایل یک زن جوان با کیف کراس بادی

کیف کراس بادی می‌تواند به استایل شما جذابیت خاصی ببخشد اما این به شرطی است که کیفی خوب و بادوام انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کیف کراس بادی باید ۴ نکته مهم را در نظر داشته باشید.

۱. اندازه و گنجایش کیف

پیش از انتخاب کیف کراس بادی باید به این فکر کنید که چه وسایلی را می‌خواهید با خود در کیف حمل کنید و اندازه کیف باید چقدر باشد تا همه چیز را در خود جای دهد. به عنوان مثال، اگر فقط می‌خواهید تلفن همراه، کیف پول و کلید خود را حمل کنید، یک کیف کوچک کراس بادی کافی است. در عوض، اگر قصد دارید که تبلت، کتاب یا سایر وسایل بزرگ را نیز حمل کنید، باید کیف بزرگتری را انتخاب کنید.

۲. مواد سازنده کیف

جنس کیف نکته مهم و تعیین‌کننده‌ای در انتخاب یک کیف کراس بادی است. جنس این کیف می‌تواند در دوام، مدل و روش نگهداری این کیف نقش مهمی داشته باشد. کیف‌های کراس بادی چرمی بادوام هستند و زیبا به نظر می‌رسند، اما ممکن است گران باشند و نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند. کیف‌های پلاستیکی سبک‌تر هستند و نگهداری ساده‌تری دارند اما معمولا دوام آن‌ها کمتر است.

۳. مدل و رنگ کیف

مدل و رنگ کیف نیز عامل مهمی برای انتخاب آن است چون باید با استایل و موقعیت‌های مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک کیف کراس‌بادی چرمی مشکی یا قهوه‌ای به خوبی با لباس‌های رسمی یا اداری ست می‌شود، در حالی که یک کیف با رنگ‌های روشن با ظاهری غیررسمی و شادتر بهتر می‌شود.

۴. بند قابل تنظیم داشتن

بند قابل تنظیم برای حمل کیف در ارتفاع مناسب و راحت نگه داشتن آن اهمیت بسیاری دارد. مطمئن شوید که بند کیف به اندازه کافی بلند باشد تا کیف را به اشکال مختلف با خود حمل کنید. با این‌حال، بند کیف نباید آن‌قدر بلند باشد که مدام در دست و پای شما گیر کند و مزاحم کارهایتان شود.

استایل با کیف کراس بادی

استایل یک دختر جوان با کیف کراس بادی

کراس بادی کیفی است که به لطف کاربردی بودنش واقعا هرگز از مد نمیفتد. این کیف یک اکسسوری با دوام و ماندگار است که باید در کمد خود آن را داشته باشید. کیف کراس بادی با مدل‌های بی‌شمار، از پارچه‌ای گرفته تا چرم، برای موقعیت‌های مختلف مناسب است. چه ظاهری اسپورت برای فعالیت‌های روزمره بخواهید و چه به کیفی لوکس و مطابق با مد روز برای موقعیت‌های رسمی‌تر فکر‌ کنید، این کیف با استایل خاصش در همه جا به شما کمک خواهد کرد. انعطاف‌پذیری و راحتی این کیف به شما امکان می‌دهد تا فشار آن را روی یک شانه یا بازو احساس نکنید چون بند آن از شانه‌ای به شانه دیگر کشیده می‌شود.

کیف کراس بادی یک ترند جدید نیست اما یک مدل جاودانه محسوب می‌شود. شکل و رنگ این کیف را می‌توان مطابق با نیازها و ترجیحات هر فصل تغییر داد اما کارکرد آن همیشه ثابت باقی می‌ماند. برای اینکه این کیف به شما ظاهری شیک ببخشد، باید روش‌های مختلف برای استایل با آن را بدانید. در ادامه، بهترین روش‌های استایل با کیف کراس بادی را می‌خوانید.

ست کردن کیف کراس بادی با لباس‌های مختلف

یک کیف کراس بادی مناسب می‌تواند جذابیت استایل شما را بیشتر کند اما یک انتخاب نامناسب ممکن است باعث شود که لباس شما معمولی یا نامناسب به نظر برسد. خوشبختانه، پیروی از نکاتی که توضیح می‌دهیم می‌تواند به شما هنر ست کردن این کیف با لباس‌های مختلف را به شما یاد بدهد.

۱. کیف روشن با لباس تیره

یک کراس بادی روشن می‌تواند یک لباس تیره را برجسته کند و در مرکز توجه قرار دهد. شما می‌توانید رنگ‌ها و طرح‌های کیف خود را با انتخاب این مدل که تضاد زیبایی با لباس شما دارد، به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر یک کت سرمه‌ای یا مشکی پوشیده‌اید، یک کیف کراس بادی زنانه زرد رنگ با آن فوق‌العاده به نظر خواهد رسید.

آویزان کردن یک کیف مشکی روی لباس‌های رنگارنگ نیز می‌تواند جلوه چشم‌نواز و مشابهی داشته باشد. این استایل کنتراست خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند اما به روشی کاملا متفاوت. این استایل برای موقعیت‌های زیر مناسب است:

  • گردش‌های معمولی با خانواده یا دوستان؛
  • شرکت در رویدادها و همایش‌های روز؛
  • فعالیت ها و گردش‌های آخر هفته؛
  • شرکت در دورهمی‌ها یا مهمانی‌های غیررسمی.

۲. کیف با بند زنجیری و درپوش

ست کردن کیف کراس بادی با بند زنجیری به شما استایلی شیک می‌بخشد. این نوع کیف طرح بالاتنه شما را بدون پنهان کردن آن به صورت کامل نمایش می‌دهد. این نوع کیف برای کسانی که می‌خواهند لباس بیشتری بپوشند، ایده‌آل است. این کیف را جنیفر آنیستون و اما استون استفاده می‌کنند. همین موضوع هم باعث افزایش جذابیت آن شده است از این نوع کیف کراس بادی می‌توانید در موقعیت‌های زیر استفاده کنید:

  • مجالس نیمه‌رسمی؛
  • صرف میان‌وعده با دوستان؛
  • داشتن استایلی شیک برای گردش در شهر.

ست کردن رنگ کیف و لباس

زنی با کیف کراس بادی در ساحل

موقع انتخاب یک کیف کراس بادی باید توجه کنید که با رنگ لباس‌ شما هم‌خوانی داشته باشد. در این صورت، استایلی شیک و ظریف خواهید داشت. وقتی رنگ‌ها با هم ست می‌شوند، حس هماهنگی ایجاد می‌کند و لباس‌های شما را منظم و شسته‌رفته نشان می‌دهد.

علاوه بر این، یک کیف کراس بادی هماهنگ با لباس شما می‌تواند ظاهر شما را متعادل کند و به جلوگیری از نامتناسب شدن رنگ‌ها کمک کند. به عنوان مثال، اگر یک لباس قرمز می‌پوشید، کیف کراس بادی قرمزرنگ می‌تواند به آن گرمی بیشتری ببخشد و کیفی به رنگ سبز یا بنفش به آن جلوه‌ای متضاد یا نامتناسب می‌دهد. کیف کراس بادی هماهنگ با رنگ لباس را می‌توانید در موقعیت‌های مختلف به کار ببرید که عبارت‌اند از:

  • مهمانی‌های رسمی؛
  • رویدادهای تجاری؛
  • جشن عروسی؛
  • موقعیت‌های روزمره.

ست کردن لباس ساده با کیفی طرح‌دار

یک کیف طرح‌دار می‌تواند لباس شما را جذاب‌تر و خاص‌تر کند، به ویژه، اگر لباس‌های ساده یا تک‌رنگ بپوشید. یک لباس ساده باعث می‌شود که کیف طرح‌دار بدرخشد و مورد توجه قرار گیرد. می‌توانید کیفی با طرح گل‌گلی، راه‌راه، شطرنجی یا چهارخانه را با لباس‌های سفید، مشکی، جین یا چرمی استفاده کنید. شما می‌توانید این ترفند ست کردن با لباس را در چنین موقعیت‌هایی امتحان کنید:

  • گردش‌های معمولی با خانواده یا دوستان؛
  • خرید یا دویدن در پارک؛
  • مهمانی ناهار یا شام؛
  • پیک‌نیک یا رویدادهای فضای باز؛
  • مهمان‌ها یا مجالس عادی.

ست کردن کیف کراس بادی با لباس‌های گشاد

استفاده از یک کیف کراس بادی همراه با لباس‌های گشاد می‌تواند ظاهر شما را زیبا کند و به شما احساس راحتی بدهد. لباس‌های گشاد گاهی شما را درشت و بدقواره نشان می‌دهند اما یک کیف کراس بادی می‌تواند به این لباس‌هایتان استایل و جلوه خاصی ببخشد.

آویزان کردن این کیف به صورت مورب شما را بلندتر و لاغرتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید طول بند را متناسب با بدن و ترجیحات خود تنظیم کنید. این نوع آویزان کردن کیف را می‌توانید در دورهمی‌ها، رویدادهای کاری یا قرارملاقات‌های بعدازظهر امتحان کنید.

آویزان کردن کیف در وضعیت‌های مختلف

کیف یا کوله کراس بادی

استفاده از کیف کراس بادی به استایل شما خلاقیت می‌بخشد و شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد. این کیف فقط برای راحتی شما به کار نمی‌رود، بلکه می‌تواند منحصربه‌فرد بودن استایل شما را به همه نشان دهد. بنابراین، باید موقعیت قرارگیری کیف و روش آویزان کردن آن را بدانید. بهترین جاهایی که می‌توانید کیف را آویزان کنید، عبارت‌اند از:

  • نزدیک شکم: به این روش می‌توانید مطابق با مد روز باشید. همه چیز از تلفن همراه گرفته تا کیف پولتان هم در دسترس شما است. این روش برای موقعیت‌هایی مانند مسافرت یا خرید مناسب است.
  • اطراف باسن: یکی دیگر از روش‌های مفید قرار دادن کیف به روش مورب روی باسن است. به این ترتیب، دستانتان آزاد می‌مانند و جای وسایلتان امن خواهند بود. این کار باعث می‌شود که وزن کیف به شانه‌ها و کمر شما فشار نیاورد. این روش آویزان کردن کیف برای سفر، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی مناسب است.
  • پشت بدن: می‌توانید کیف کراس بادی خود را در پشت بدن آویزان کنید تا محتویات کیف را ایمن و دور از چشم نگه دارید. این موقعیت به شما امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از ضربه خوردن کیف راه بروید. تنها کاری که باید بکنید این است که کیف را به دور بدن خود بچرخانید تا پشت شما قرار بگیرد. این روش برای سفر، شرکت در رویدادهای شلوغ و فعالیت در فضای باز مناسب‌تر است.
  • کمر: می‌توانید کیف را روی سطح کمر خود آویزان کنید تا ظاهری شیک داشته باشید. به این ترتیب، کیف خود و زیبایی آن را به نمایش می‌گذارید. در پیاده‌روی‌های روزانه و خرید با این روش خوش‌استایل به نظر خواهید رسید.

کلام آخر

کیف کراس بادی یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌هایی است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. این کیف را می‌توانید به روش‌های مختلف و با لباس‌های متفاوت ست کنید. کیف کراس بادی مردانه یا زنانه در موقعیت‌های مختلف از مهمانی‌های رسمی گرفته تا دورهمی‌های دوستانه و خرید کاربرد دارند. در این مقاله، روش‌های مختلف برای انتخاب و استایل یک کیف کراس بادی را خواندید تا با کمک این اکسسوری جذاب هم شیک به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا